Systemy informatyczne dla firm

System informatyczny, którego zadaniem jest właściwe dopasowanie się do osobliwych potrzeb danego przedsiębiorstwa lub instytucji jest po prostu aplikacją dedykowaną. Firmy, które decydują się na tzw. oprogramowanie szyte na miarę bardzo wiele zyskują. Głównym autem jest ułatwiony przepływ informacji wewnątrz firmy, który organizowany jest właśnie przez ten system.

Błędy niewielkich firm

Niewielkie firmy często popełniają jeden, podstawowy błąd, a mianowicie, pracują tylko na arkuszu kalkulacyjnym. Bardzo często zdarza się, że jest to główne narzędzie, dzięki któremu możliwe jest przygotowanie właściwego raportu czy zestawienia. Wszelkie zbiory danych, jak zbiory: zamówień, wysłanych produktów, kontrahentów tworzone są we wspomnianym arkuszu kalkulacyjnym. Różne formaty są jednym z atutów korzystania z prostych rozwiązań. Inną korzyścią jest rzadkie przenoszenie danych, a także fakt, że nikt poza twórcą nie jest w stanie w prawidłowy sposób skorzystać ze stworzonej bazy. Ostatnim autem przygotowanej bazy we własnym zakresie jest jej niski koszt. Oprócz przytoczonych korzyści, taki system posiada już tylko wady. Jedną z nich jest nieujednolicony mechanizm bezpieczeństwa stworzonych kopii. Pod względem rozwojowym strategii firmy, korzystanie tylko z prostego arkusza kalkulacyjnego może spowodować utratę danych. Niewłaściwie działająca konkurencja, może przyczynić się nawet do upadku firmy.

Programy dla firm

Aby firma mogła prężnie się rozwijać, ważne jest usprawnienie pracy całego zespołu. Dobrym krokiem jest zdecydowanie się na stworzenie profesjonalnej aplikacji dedykowanej. Zapewnia ona nie tylko bezpieczeństwo danych, lecz także ich integralność. Program szyty na miarę służy nie tylko do archiwizacji baz danych, lecz również zabezpieczania danych w taki sposób, by nikt spoza firmy nie mógł z nich skorzystać. Takie zadanie umożliwia zdefiniowanie praw dostępu. Firma zlecająca stworzenie odpowiedniego oprogramowania dla firmy, może wskazać ilu osobom, będzie ono udostępnione, tym samym nie wszyscy pracownicy będą mieli dostęp do wszystkich informacji. Aplikacje dedykowane, np. aplikacja bazodanowa zdecydowanie ułatwia pracę, gdyż „zapamiętuje” pewne czynności. Jedną z nich jest ręczne wprowadzanie danych do systemów. Profesjonalny system znacząco przyspieszy i zoptymalizuje ten proces. Programy szyte na miarę przyczyniają się do wzrostu dynamiki ekonomicznej firmy, a także wzrostu efektywności działania. Inną korzyścią z korzystania z oprogramowania komercyjnego jest minimalizacja błędów związanych z wysyłką lub składaniem niewłaściwych zamówień. Oferta firmy staje się bardziej precyzyjna, dzięki zarządzaniu centralnemu. Przyspieszając transakcje, zwiększa się poziom produktywności całej firmy.

Company’s research tools

One of the main industries today is FMCG (Fast Moving Consumer Goods) or CPG (Consumer Packaged Goods) industry, with huge corporations and international influence. Curious thing about it is that although many people buy its products every week or two, we do not know this name: FMCG or CPG. And we underestimate influence of this industry, which is worth sometimes more than GDP of developing countries. Its categories include: household items, like cleaners, polishes, air care; confectionary, ice-cream, snacks, baked goods, fresh products, beverages, alcoholic beverages, stationery, health supplements. Within this castor brands you can find such as: PepsiCo, Johnson & Johnson, Unilever, Walkers, L’Oreal, Procter & Gamble, Coca-Cola, Heinz, Kraft, Nestle, Henkel. In these circumstances, when the production is low-cost and massive, and sell prices are very appealing, level of competitiveness may be too big for some companies. But there is a way to manage things on this market. The best tool for this task is market research Poland.

How to properly use market research tool 

For each company research project is different. You can study, for example: brand positioning, packaging testing, range optimization, category management, development of a new product, advertisements testing, decision process, supply chain optimisation, production planning, production unit cost reduction, application of external best practise. Each one of these themes is important, but when a company is determined to conduct market surveys Poland, it sometimes happens, that its representatives want to study everything at once. This is impossible, so it is recommended to divide a big research project to small parts and conduct surveys on a regular basis. And it is also recommended to hire a market research agency, because its research team help a company to make the best decisions about research project. Every agency use a range of qualitatibe and quantitative techniques, online and offline (face to face). Each research project is designed to the specific parameters and company’s aims.

Market research in Poland

After a research project a company has at its disposal credible data and information, which might help improve company’s activity in many ways. For example: improve effectiveness, increase production line, improve capacity, reduce overtime, reduce set-up times, improve staff-motivation, improve management strategy, developing strategy or marketing strategy. Everything to help company on high dynamic and innovative market. These data and information help a company to maintain a better position on a competitive market through changes and diversification. Research agency may help build a better strategy with comprehensive insights and creative thinking and navigation on this market. They help companies to succeed.

Propozycja dla firm – tajemniczy klient

Niezależnie od profilu działalności firmy, czy jest to produkcja, czy usługi, niezależnie również od wielkości, każde przedsiębiorstwo stara się realizować badania marketingowe i badania rynku. W przypadku małych firm są to bardzo proste badania, polegające na rozmowach z klientami osobiście, by wysondować ich opinie o produktach czy usługach, pozyskać informacje skąd dowiedzieli się o firmie. W przypadku firm średnich i dużych są to profesjonalne badania zlecane agencjom badawczym. Spośród nich najważniejsze są badania opinii klientów, a wśród nich – badania jakości obsługi. Dzięki badaniom jakości obsługi przedsiębiorstwo może usprawnić działanie poszczególnych działów odpowiedzialnych za kontakty z klientami, takich jak: sprzedaż, obsługa, infolinia, reklamacje, PR. Takim badaniem jest tajemniczy klient.

Początek projektu badawczego

Cały projekt badawczy w przypadku firm dużych i średnich rozpoczyna się od wybrania agencji badawczej, jakiej zlecimy prowadzenie badania. Musi to być firma z odpowiednio dużym zespołem i dysponująca wieloletnim doświadczeniem poświadczonym referencjami. Warto poświęcić czas, by te referencje sprawdzić. Po wybraniu firmy badawczej następują konsultacje dotyczące tego, działanie jakich działów związanych z kontaktami z klientami chcemy zbadać, przy pomocy jakich metod/technik, jakiego kwestionariusza/scenariusza i oczywiście w jakim okresie. Jeśli chodzi o technikę tajemniczy klient to nie ma w niej kwestionariusza, jest natomiast karta oceny placówki/pracowników i scenariusz wizyty.

Rezultaty badania tajemniczy klient

Prawidłowe badanie mystery shopping wygląda w ten sposób, że audytor najpierw ocenia ogólnie daną placówkę. W skład tej oceny wchodzi m.in. estetyka, poziom czystości, widoczność logotypów, informacji, przekazów reklamowych. Następnie audytor dokonuje zakupów, komunikując się z pracownikami placówki. Na tej podstawie zostaje wypełniona karta oceny i powstaje raport z wizyty w konkretnej placówce. Oczywiście wszystkie oceny również są analizowane całościowo i opracowywane w ten sposób, by możliwe było ustosunkowanie się zarządzających do oceny danej placówki, jak i grupy placówek, czy całej sieci. Pozwala to na zidentyfikowanie wiodących placówek i tych z problemami.

Opis wymagań dotyczących audytorów

Audytorem, a więc tajemniczym klientem, nie może zostać każdy. W przeciwieństwie do ankieterów, czy teleankieterów, którzy posługują się wystandaryzowanym kwestionariuszem, w tajemniczym kliencie bardzo dużo zależy od samego audytora. Dlatego musi to być osoba komunikatywna, otwarta, ale i pewna siebie, z umiejętnościami aktorskimi, potrafiąca posługiwać się bez problemów sprzętem elektronicznym i aplikacją badawczą.

Jakość obsługi pacjentów

Zgodnie z wytycznymi standardów akredytacyjnych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz funkcjonowania podmiotów leczniczych wykonujących inwazyjne procedury zabiegowe i operacyjne, opisanymi w najnowszym Obwieszczeniu Ministra Zdrowia (28 października 2015 r.), każdy podmiot leczniczy może ubiegać się o akredytację, która potwierdzi spełnianie przez daną placówkę standardów funkcjonowania i udzielania świadczeń zdrowotnych. Akredytacji udziela specjalna komisja biorąca pod uwagę różnorodne czynniki opisane w Obwieszczeniu. Jednym z warunków otrzymania akredytacji jest branie pod uwagę opinii pacjentów i regularnie (co najmniej raz do roku) badanie jakości udzielenia świadczeń zdrowotnych. Ma to stanowić bezpośrednie źródło informacji o aktualnie udzielanej opiece zdrowotnej i wskazywać, które problemy powodują niższą jakość. Ponieważ badania opinii pacjentów prowadzone przez same placówki medyczne byłyby narażone na nieobiektywność, muszą one zostać przeprowadzone przez profesjonalne firmy specjalizujące się w badaniach opinii.

Od czego się zaczyna

Placówka medyczne jedynie udostępnia dane kontaktowe pacjentów, ponieważ badania ankietowe pacjentów muszą zostać przeprowadzone po wypisie pacjenta ze szpitala, czy innego podmiotu medycznego. Pozostałe czynności należą do firmy badawczej, która na podstawie wskazań Ministerstwa Zdrowia dopracowuje metodologię, w tym narzędzie badawcze i realizuje badanie w terenie, a więc proces nazywający się ankietyzacja pacjentów. Musi to być firma, która ma ogromne doświadczenie w badaniach opinii i to na poziomie ogólnopolskim. Pacjent zostaje powiadomiony o celu badania i jego istotności, musi także wyrazić zgodę na udział w nim i na przechowanie danych kontaktowych. Następnie odpowiada na pytania dotyczące responsywności personelu medycznego na psychologiczne potrzeby pacjenta, oceny konsumenckiej jakości opieki, skuteczności leczenia, skuteczności leczenia bólu, ogólnej oceny satysfakcji. Dzięki temu, że pacjent został już wypisany z placówki, czuje się bezpiecznie i anonimowo, co zapewnia wiarygodność udzielanych odpowiedzi i rzetelność całego projektu badawczego. Jednak od wypisu nie może minąć zbyt dużo czasu, np. po pół roku pacjent już nie będzie pamiętał szczegółów i może zrezygnować z udziału w badaniu.

Jak wygląda ten proces

Tylko pacjenci mogą w pełni ocenić pobyt w danej placówce, warunki, jakie w niej napotkali, jakość obsługi przez personel. Oprócz tego, że zdania z ankiety pacjentów wpłynie na udzielenie – lub nie – akredytacji danej jednostce, w przyszłości może mieć decydujący wpływ w procesie udzielania placówkom medycznym dodatkowej pomocy finansowej. Instytucje, które nie poprawiają jakości udzielanych świadczeń, będą znajdowały się w gorszej sytuacji od tych, które wyników badań użyją do ulepszania swojej pracy. Dlatego warto zainwestować w badania ankietowe pacjentów szpitala i wprowadzanie zmian w działaniu placówki na podstawie uzyskanych od pacjentów danych.