Intuicyjne badania online w biznesie – branża medyczna i farmaceutyczna

Platforma internetowa, dzięki której możliwe jest prowadzenie procesu badawczego w zakresie rozpoznawalności produktów farmaceutycznych i usług medycznych to nowoczesne rozwiązanie w biznesie. Dzięki niemu mogą Państwo rozeznać, czy produkty i usługi proponowane przez Państwa markę są dostrzegalne na rozwiniętym rynku medyczno-farmaceutycznym. Poprzez badania online można dowiedzieć się, czy marka wyprzedza konkurencję pod względem jakości obsługi klienta i efektywności prowadzonych kampanii reklamowych.

 

Czemu służą systemy badawcze?
Systemy badawcze stworzone przez ekspertów z dziedziny statystyki, badań rynku, analiz i ekonomii wspomagają badania nad satysfakcją klientów – użytkowników określonych specyfików medycznych i usług medycznych. Dzięki zaawansowanym modułom, w trakcie prowadzenia badania online można sprawdzić, czy pacjenci:

  • Są zadowoleni z jakości obsługi medycznej, czy też obsługi recepcji,
  • Odczuwają różnice w skuteczności leczenia oraz niwelowania bólu,
  • Odczuwają satysfakcję zachowań personelu medycznego w reakcji na potrzeby psychologiczne,
  • Doświadczają realizacji procedur związanych z informowaniem o stanie zdrowia oraz prowadzonymi zabiegami.

Badania sektora leków OTC, leków na receptę, czy też suplementów diety to kolejny element funkcjonalności platform badawczych online. Procesy, takie jak: wprowadzenie nowego produktu na rynek, zmierzenie jakości kampanii reklamowych, sprawdzenie jakości koncepcji nowych opakowań leków oraz produktów medycznych można prowadzić dzięki różnym panelom badań opinii.

 

Zróżnicowane platformy do prowadzenia badań
Platformy takie jak: Badanie Opinii.pl, eCRF.biz™, SurvGo™ oraz CATI-System, stworzone przez ekspertów BioStat® pozwolą na szybkie zgromadzenie danych oraz analizę otrzymanego materiału. Badania online dostarczają wiedzę na temat rozpoznawalności leków oraz produktów medycznych, chęci ich stosowania a także jakości prowadzonych kampanii promocyjnych i marketingowych.

 

Rozwój w biznesie medyczno-farmaceutycznym
Nowe strategie rozwojowe w branży medycznej oraz wprowadzanie zmian, dzięki którym firma staje się bardziej przystępna pacjentom i lekarzom, odnotowując przy tym zyski sprzedażowe jest jednym z celów badań online pacjentów i klientów. Już dziś możesz sprawdzić, jak Twoja firma jest postrzegana przez odbiorców dzięki nowatorskim narzędziom badawczym BioStat®.

Safari w galaktyce liczb? Tylko z doświadczonym przewodnikiem

Mam od tego ludzi

Sięganie do pomocy specjalisty nie wszystkim przychodzi łatwo. Są tacy, którym wydaje się to przyznaniem, że nie są dostatecznie mądrzy, aby samodzielnie znaleźć rozwiązanie, innym przeszkadza przede wszystkim stosunek pomagającego i potrzebującego pomocy, który stawia ich od razu w niekorzystnej pozycji. Jednak przyznanie, że sami nie jesteśmy w stanie zrobić absolutnie wszystkiego to także podstawa wspólnoty ludzkiej – właśnie dlatego, że współpraca stanowi kluczowy dla pomyślnego trwania warunek nasi przodkowie postanowili się sprzymierzyć. Dzisiaj z tej gatunkowej mądrości korzystają skrupulatnie głowy państw i najwięksi przedsiębiorcy: nie muszę wiedzieć/umieć wszystkiego – mam od tego ludzi.

Naprawdę dobry szef

Osiągnięcie zrozumienia podstawy działania wspólnoty, jako koniecznej współpracy pomiędzy jednostkami staje się niezwykle cenne gdy w grę wchodzi zarządzanie własnym biznesem. Pozwala ono nie tylko zbudować dobry zespół, oparty na zazębiających się kompetencjach i uprzywilejowaniu umiejętności kooperacyjnych wewnątrz przedsiębiorstwa – sprawia również, że nie wahamy się sięgnąć po pomoc profesjonalnych podwykonawców w przypadku, gdy staje się to niezbędne. Naprawdę dobry szef firmy to taki, który ufa swoim pracownikom bo wie, że funkcjonują wspólnie w strukturze społecznej – dzięki temu zlecanie zadań jest dla niego naturalne i nie stanowi problemu.

Szereg cyferek

Nie każdy z nas jest matematykiem, nie każdy potrafi przeprowadzać skomplikowane obliczenia z pełnym zrozumieniem, dążąc do określonego celu, który zostanie osiągnięty w finale długiego ciągu przekształceń. A jednak każdy z nas w mniejszym lub większym stopniu potrzebuje w swoim życiu statystyki. Niektórzy znają ją z gazet, radia lub internetu, jako źródło ciekawostek dotyczących różnych grup ludzi. Innym statystyczne dane mogą otworzyć zupełnie nowe możliwości zarządzania swoją firmą. Statystyce można zadać rozmaite pytania dotyczące ludzkiego świata – ilu ludzi lubi szklane butelki, a ilu woli plastikowe? Jak motywuje swój wybór większość zwolenników szkła? Kiedy jednostki sięgają po dany produkt? Albo jak mają się do siebie wczesne wstawanie i aktywność zakupowa po godzinie 21.00 oraz w jakich porach dokonywane są zwykle zakupy o najwyższej wartości? W odpowiedzi dostaniemy jednak… szereg cyferek. To bywa demotywujące, gdy łącząca je logika nie jest dla nas zrozumiała.

Profesjonalista ze słownikiem

Dlatego właśnie najlepszym możliwym sposobem na kontakt ze statystycznymi danymi następuje za pośrednictwem zespołu doświadczonych specjalistów, którzy zbiorą nasze pytania, skonstruują narzędzie badawcze, dokonają pozyskania i zgromadzenia danych oraz odpowiednich obliczeń i symulacji by w finale projektu zaprezentować jasny i przejrzysty raport, zawierający czytelny dla każdego opis odpowiedzi na każde z zadanych przez nas pytań. Dobry raport będzie zawierał oprócz tego wnioski i rekomendacje możliwych do zastosowania zmian. Takie podsumowanie stanowi przystępne, poręczne i wysoce użyteczne narzędzie dla zarządzających biznesem – ale aby powstało konieczne jest zwrócenie się z takim zleceniem do odpowiedniego profesjonalisty dysponującego słownikiem, który przełoży liczby na ogólnozrozumiały ludzki język.

Wszyscy jesteśmy ludźmi

Na każdym etapie zlecanego zewnętrznie projektu warto interesować się postępami prac. Najlepsze firmy oferujące usługi w dziedzinie statystyki to takie, które zachowują dobrą komunikację z klientem przez cały okres prowadzenia badań. Jako, że tego typu badania stanowią inwestycję w przyszłość przedsiębiorstwa warto być pewnym najlepszej jakości otrzymywanej usługi. Kontakt z klientem pozwala również samym badaczom na poznanie kontekstu stawianych w badaniu pytań, a zatem na lepszą orientację w temacie, niezbędną do interpretacji wyników badania – i tym samym sformułowania zindywidualizowanych wskazówek o charakterze praktycznym, które będzie można wykorzystać jako podstawę planowanych w przedsiębiorstwie zmian. Jak zatem widać – również zespół doskonale przygotowanych analityków, statystyków i socjologów ma szansę dowiedzieć się czegoś od zlecającego badanie: wszyscy jesteśmy ludźmi tworzącymi społeczeństwo informacyjne, wymieniamy dane i uczymy się wzajemnie, nieustannie poszerzając zakres ludzkiej wiedzy i kompetencji.

Medfile – be free! Program do gabinetu za darmo

Zmiany w stronę elektroniki

W dzisiejszych czasach postępu technologicznego i informatycznego oczekujemy od świata instytucji publicznych zmian, które nadążą za tym wszystkim. Dokumentów powstaje coraz więcej, a miejsce na ich przechowywanie kurczy się w miarę narastania dokumentacji. Nie mówiąc już o całym czasie, jaki traci się przy użytkowaniu papierowych druków. W trosce o wygodę pracy w branży medycznej, a także dla uwzględnienia potrzeb pacjentów, od 2019 roku w całej Polsce obowiązywać ma Elektroniczna Dokumentacja Medyczna. Oznacza to przejście z sytemu danych papierowych na dane umieszczone w sieci. Od poszczególnych zakładów medycznych zależy wybór odpowiedniego oprogramowania. Czego szukać i na co zwracać uwagę przy wyborze programu do gabinetu?

Podstawowe sprawy

Dla pracowników medycznych najważniejszą zaletą tego typu aplikacji jest ich wielofunkcyjność. W ramach darmowej opcji programu Medfile mamy nie tylko szereg narzędzi pozwalających na dobrą organizację pracy, ale również integrację z różnorodnymi bazami danych. Aplikacja pozwala nam w dużo prostszy sposób zarejestrować wizytę, a także stworzyć spersonalizowane karty pacjentów uwzględniające różnorodne potrzeby gabinetu. Zamiast ręcznie wypisywać kilkanaście stron, możemy przyjąć pacjenta już po paru kliknięciach. Dużą zaletą elektronicznych programów do rejestracji jest oszczędność – czasu, miejsca i pieniędzy. Ekonomia idzie tu również w parze z ekologią. Dokumenty elektroniczne przeszukuje się znacznie szybciej niż ogromną liczbę szuflad wypełnionych kartami. Poza tym są one znacznie bardziej odporne na błędy ludzkie: trudno zgubić lub przełożyć coś na nie swoje miejsce w programie. Medfile free jest również zintegrowany z bazami kodów ICF i ICD. Dzięki temu lekarze zyskują aplikację, która spełnia wiele podręcznych funkcji.

Dla pacjentów

Elektroniczne rejestracje oznaczają również wygodę dla pacjentów, którzy mogą zapisywać się na wizyty poprzez dedykowaną stronę www. W ten sposób odpadają uciążliwe dla nich problemy z dodzwonieniem się i ograniczenia czasowe rejestracji. Dodatkowa usługa smsowa pozwala przypominać naszym klientom o wizytach lub informować ich na bieżąco o zmianach w kolejności przyjęć. Ogranicza to znacznie liczbę „zapominalskich” pacjentów, a w razie odwołania spotkania niweluje powstające okienka. Sama obsługa programu również jest niezwykle prosta i intuicyjna. Nie trzeba być znawcą technologii ani fanem aplikacyjnych nowinek żeby móc z niego skorzystać. Interfejs został zaprojektowany w oparciu o badania społeczne, prowadzone zarówno wśród pacjentów, jak i pracowników medycznych, z uwzględnieniem potrzeb różnorodnych grup wiekowych.

Co, jeśli chcemy więcej?

Wszystkie opisane wyżej opcje są dostępne w wersji Medfile free, jeśli jednak interesują nas dodatkowe możliwości, możemy wypróbować wersję płatną, dostępną przez pierwsze 14 dni za darmo. Uzyskujemy wówczas dostęp do znacznie poszerzonych możliwości edycji plików i zdecydowanie tańszą ofertę smsów do pacjentów. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Wersja free znacznie lepiej sprawdzi się w przypadku mniejszych gabinetów, które dopiero zaczynają – w razie potrzeby zawsze istnieje możliwość rozszerzenia i uzyskania dostępu do wszystkich funkcji.

Analizy statystyczne w różnych rodzajach przedsiębiorstw

Zanurzeni w liczbach

W dobie internetu i nowych mediów jesteśmy otoczeni przez masę informacji statystycznych. Nieustannie dowiadujemy się, jak wielu ludzi głosuje na tę czy inną partię, jak wielu popiera dany pomysł, a także jaki jest rozstrzał cen interesujących nas produktów. Wszystko to zostało zbadane w oparciu o analizy i badania (jeżeli mamy szczęście – jeśli nie, autor wypowiedzi spekuluje na podstawie własnego pojęcia o świecie, co nie ma w sobie ani odrobiny naukowej powagi, nawet jeśli nie jest pozbawione słuszności). Statystyka jest dziś codziennością, a umiejętność odpowiedniego posługiwania się danymi powoli staje się równie istotna jak nauka czytania liter: pozwala w ogóle orientować się w otoczeniu. Z całą pewnością z badań statystycznych korzysta nauka, ale dzisiaj wymaga jej również planowanie wszelkich procesów biznesowych i nastawione na sukces zarządzanie firmą.

 

Statystyka w zarządzaniu

Każde większe przedsiębiorstwo nie może się obyć bez pomocy badań statystycznych. Analizy statystyczne rynku oraz potrzeb i opinii klientów pozwalają w najlepszy sposób dopasować odpowiednio ofertę, tak by prowadzona przez nas firma mogła się rozwijać w kierunku, który przynosi odpowiedni zysk. Dzięki badaniom satysfakcji pracowników i testom kompetencji jesteśmy w stanie dobierać pracowników w zespoły zadaniowe oraz rekrutować kandydatów w oparciu o najistotniejsze z punktu widzenia przedsiębiorstwa aspekty, nie tylko unikając konfliktów, ale pozwalając w efekcie na stworzenie kreatywnego dream teamu. Dzięki lekturze odpowiednio przygotowanych raportów z badań jesteśmy w stanie stworzyć optymalną strategię dalszego rozwoju. Poprzez opracowanie wyników w standardzie czytelności i kompleksowego wyjaśniania, firmy badawcze same oferują zestawy wskazówek wprost wynikających z interpretacji zebranego materiału.

 

Statystyka w medycynie

Zdrowie jest wartością nadrzędną, dlatego nie dziwi nas to, jaką popularnością cieszą się statystyki poruszające tematy medyczne. Medycyna nie mogłaby istnieć jako kompleksowa dziedzina dotycząca zdrowia ludzkiego, gdyby nie wspierająca ją od początku istnienia statystyka. Oczywiście nie każdy lekarz musi być przy okazji specjalistą w dziedzinie analiz statystycznych. Rozwój biostatystyki i bioinformatyki przebiega dziś symultanicznie z medycyną, dlatego branżowi profesjonaliści prowadzą projekty scalające wiedzę medyczną z analizami statystycznymi, często o wysokim stopniu skomplikowania. Najnowsze metody oraz technologia dają dzisiaj ogromne możliwości w zdobywaniu i przetwarzaniu informacji dotyczących tak istotnych dla medycyny i farmacji aspektów badania, jak choćby skuteczność leków.

 

Współpraca z klientem

Najważniejszym standardem, na który należy zwrócić uwagę dokonując wyboru wykonawcy analiz statystycznych dla podmiotów medycznych jest jakość współpracy z klientem i nastawienie na jak najlepsze dopasowanie się do jego potrzeb i wymagań. Dobry kontakt to dobra współpraca, wie o tym każdy lekarz – ta zasada sprawdza się także w odniesieniu do zewnętrznego zespołu wyspecjalizowanych profesjonalistów, którym powierzamy tak istotny proces, jak analiza statystyczna danych medycznych. Dzięki konsultacjom na każdym etapie badania jesteśmy w stanie w odpowiednim momencie postawić stosowne pytania, niejednokrotnie doprecyzowując zlecony projekt – wiarygodna firma statystyczna nigdy nie wątpi w kompetencje zlecającego, którego wiedza wnosi odpowiedni kontekst do pracy zespołu statystycznego.