O czym należy pamiętać realizując badanie satysfakcji pracowników?

Zanim zabierzesz się do przeprowadzania procesu badawczego, musisz najpierw określić jego cel. Warto pamiętać o tym, aby cel został dobrze określony i uszczegółowiony. Informacje, które zostaną pozyskane w toku przeprowadzania badania satysfakcji pracowników powinny zostać wykorzystane w tym celu, w którym zostały zebrane, co zapewni osiągnięcie pozytywnych wyników.

O czym nie można zapomnieć projektując badanie?

Realizując proces badawczy należy pamiętać przede wszystkim o:

  1. zachowaniu anonimowości badanych – jeśli ankietowani maja świadomość bycia anonimowymi to jednocześnie są skłonni udzielać prawdziwych odpowiedzi; zapewnienie poufności gwarantuje ankietowanym poczucie bezpieczeństwa,
  2. stworzeniu narzędzia, które będzie zrozumiałym dla wszystkim- budując ankietę należy zastanowić się, czy ankietowani będą w stanie odpowiedzieć na przedstawione pytania, a także czy użyte słownictwo będzie zrozumiałe dla każdego ankietowanego,
  3. zadawaniu pytań, które będą zorientowane na postawiony cel – nie należy jednak zapominać o stawianiu pytań kontrolujących, które sprawdzają prawdomówność ankietowanych.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Decydując się na przeprowadzenie badania zadowolenia pracowników nie można także zapomnieć:

  1. o dostosowaniu narzędzi badawczych do predyspozycji badanych,
  2. o zastosowaniu zarówno metod jakościowych, jak i ilościowych– każda z tych metod dostarcza różnego typu informacji, zbierając dane z wykorzystaniem różnych metod można wydobyć informacje pogłębiające, a tym samym lepiej zrozumieć zachodzące sytuacje,
  3. o przyjęciu odpowiedniej postawy – należy być otwartym na odpowiedzi swoich pracowników, być przygotowanym na ujawnienie także negatywnych informacji.

Należy pamiętać, że pozyskane informacje powinny pozwolić na dalszy, niezachwiany rozwój firmy. Stąd planując przeprowadzenie procesu badawczego należy najpierw dobrze określić problem badawczy oraz zastanowić się nad najskuteczniejszymi metodami pozwalającymi na jego dogłębne zrozumienie.

Rzetelne wyniki przełożą się na skuteczne działania rozwojowe

Niezależnie od tego, jakie metody zostaną zastosowane w celu realizacji badania satysfakcji pracowników, pozyskane wyniki powinny być rzetelne. Tylko wtedy wprowadzone zmiany okażą się być skuteczne, a zaplanowane strategie rozwojowe będą przynosić oczekiwane efekty. Odnosząc się do badań poziomu zadowolenia, należy pamiętać o ich regularnym powtarzaniu, co pozwoli śledzić zachodzące zmiany i osiągane postępy w poszczególnych obszarach.

 

 

 

O roli obliczeń w procesach naukowych

Każdy proces badawczy powinien być poparty wiedzą, która opiera się na rzetelnie zebranych danych. Rozumie się przez to także poprawnie wykonane obliczenia naukowe cieszące się jakością oraz wiarygodnością. Takie wyniki nie tylko pozwalają na zrozumienie rzeczywistości, odniesienie sukcesu, ale także inspirują do dalszej działalności naukowej i poszerzania wiedzy o świecie.

Liczby pozwalają zrozumieć świat

Zastosowanie w procesach badawczych narzędzi badawczych, w skład, których wchodzą techniki zbierania wskaźników oraz ich interpretacje, umożliwia otrzymanie profesjonalnych wyników odpowiadających faktycznej sytuacji. Wykorzystując wielość narzędzi badawczych można dobrać takie, które będą:

  • odpowiadały wymaganiom procesu badawczego;
  • będę nakierowane na osiągnięcie celu procesu;
  • zapewnią poprawność przeprowadzania obliczeń naukowych.

O tym, jak rozmawiać o statystyce

Chcąc całościowo ująć badane zagadnienie, a przy tym zyskać wiedzę na przyszłość warto skorzystać z metod statystycznych, które pozwalają na wskazanie i interpretację prawidłowości zachodzących w procesach masowych, a przy tym pozwalają na ich ilościową bądź jakościową analizę. Statystykę dzieli się na:

  • opisową – polega na zgromadzeniu, opisaniu oraz prezentacji danych wraz z ich ilościowym opisem;
  • matematyczna tj. wnioskowanie statystyczne – na podstawie próby wnioskuje się o zbiorowości.

Statystyka, która mówi o wielu sprawach

W kwestii statystyki opisowej, także w sprawie obliczeń naukowych, wyróżnia się:

  • analizę struktury zbiorowości – wskazuje na możliwe rozłożenie cechy zmiennej w badanej zbiorowości;
  • analizę współzależności zjawisk – skupia się na powiązaniach między cechami zmiennymi w kontekście zbiorowości statystycznej;
  • analizę dynamiki zjawisk – wskazuje na zmiany zachodzące w kształtowaniu się cechy zmiennej.

Stąd przeprowadzane procesy badawcze powinny ujmować badany temat wieloaspektowo i szukać sposobów na uzyskanie maksymalnie największej ilości wiedzy. Posiadane narzędzia powinny zostać wykorzystane efektywne, w taki sposób, aby pozwoliły one na skuteczne działanie.

Wyniki powinny stanowić inspirację

Wykorzystanie statystyki w procesach badawczych pozwala nie tylko na uporządkowanie danych, ale także umożliwia zestawienie wielu elementów ze sobą. Przy czym pozyskane dane są rzetelne, co umożliwia ich właściwą analizę. Poprawne obliczenia naukowe zwiększają zakres posiadanej wiedzy, a przy tym powinny inspirować do pogłębiania przeprowadzanych procesów badawczych.

Co zapewni Ci analiza statystyczna do publikacji naukowej?

Marzysz o spektakularnej karierze naukowej? Pracujesz więc obecnie nad publikacją do czasopisma w ramach dziedziny, w której jesteś specjalistą? Nie ważne, jak wiele wysiłku włożysz w to, aby napisać artykuł, informacje te nie będą do końca wiarygodne, jeżeli pominiesz etap badań empirycznych. Po ich przeprowadzeniu konieczna jest analiza statystyczna, pozwalająca ukazać powiązania pomiędzy danymi oraz ich istotność statystyczną.

Jakie obliczenia warto wziąć pod uwagę?

Przede wszystkim zadbaj o to, aby pozyskać informacje na temat korelacji. Dzięki temu możesz się chociażby dowiedzieć, w jakim stopniu określona zmienna jest zależna od płci, wieku, wykształcenia etc. Następnym krokiem będzie obliczenia istotności statystycznej. W tym celu stosowane są różnego typu testy, takie jak na przykład test r-Pearsona czy t-Studenta.

Profesjonalne agencje badań statystycznych wykonują również wiele innych testów zarówno parametrycznych, jak i nieparametrycznych. Można do nich zaliczyć między innymi:

  • prognozy statystyczne,

  • analizy wariancji,

  • analizy kowariancji,

  • testy przeżywalności,

  • analizy różniczkowe,

  • proste analizy opisowe.

Jak wybrać firmę realizujące analizy do prac naukowych?

Zwracaj przede wszystkim uwagę na dotychczasowe doświadczenie oraz kompetencje agencji. Od jak wielu lat działa ona na rynku i z jakimi klientami dotychczas współpracowała? Czy posiada referencje? Dyplomy jakich uczelni posiadają zatrudnieni w niej statystycy? Czy publikacje przez nią przygotowane znalazły miejsce w prestiżowych czasopismach naukowych?

Dowiedz się następnie, jakich zapleczem technologicznym dysponuje firma badawcza. Nowoczesne oprogramowanie badawcze to pewność uniknięcia błędów na etapie obliczeń. Pozwala także wykonywać pomiary w bardzo krótkim czasie – przy zachowaniu jakości. Istotną kwestię stanowi następnie to, jaką formę przyjmą opracowania statystyczne. Jeżeli mają one służyć powstaniu publikacji naukowej, ważne aby były one przygotowane w postaci graficznych wykresów, infografik czy tabel. Wtedy wyniki będą bardzo łatwe do interpretacji, nawet przez laika.

Podsumowanie

Pamiętaj zatem o tym, aby przed oddaniem publikacji naukowej do oceny, wcześniej skontaktować się z firmą zajmującą się badaniami i analizą statystyczną. Dzięki temu zapracujesz sobie na dodatkowe punkty i zwiększysz szanse na pozytywny odbiór opracowania przez czytelników. Podejmij współpracę z doświadczoną agencją, która odważnie korzysta z najnowszych osiągnięć technologicznych IT.

Aplikacje do badania opinii klientów sklepów internetowych

Na rynku możemy znaleźć mnóstwo narzędzi pomocnych w prowadzeniu sklepu internetowego – począwszy od tych dotyczących zarządzania towarem, aż po te związane z marketingiem i pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Nieco inną kategorię stanowią zaś aplikacje do badania opinii klientów, które z powodzeniem można wykorzystać do polepszenia relacji z użytkownikami naszego sklepu, i tym samym zwiększyć sprzedaż.

Zalety badania opinii klientów

Poznanie szczegółowych opinii klientów o naszym sklepie internetowym jest niezwykle ważne. Możemy bowiem w ten sposób zidentyfikować najważniejsze problemy związane z obsługą klienta i następnie je wyeliminować. Zwiększone zadowolenie kupujących przekłada się zaś na więcej sprzedanych przedmiotów, pozyskanie nowych klientów, a także utrzymanie obecnych.

Nie wolno również lekceważyć potęgi, jaką jest Internet. Negatywna opinia wysoce niezadowolonego kupującego, umieszczona na jednym z popularnych forów lub portali może dotrzeć do tysięcy internautów, którzy w następstwie jej przeczytania dwa razy zastanowią się, zanim zrobią zakupy w naszym sklepie.

O systemach do monitorowania opinii

Zdecydowanie najistotniejszą częścią każdego systemu do badania satysfakcji klientów są ankiety wypełniane w modelu CAWI. Mówiąc prościej, specjalny program umożliwia podesłanie kupującym w naszym sklepie odnośnika do kwestionariusza, który wypełnią oni online.

U większości popularnych internetowych sprzedawców prośba o wypełnienie ankiety przesyłana jest mailowo po pewnym czasie od zrealizowania zamówienia. Pytania dotyczą zaś najczęściej poziomu zadowolenia z kontaktu z obsługą czy szybkości wysyłki.

Wyniki ankiet są w przypadku wielu systemów do monitorowania opinii klientów łatwe do przejrzenia, pobrania i dalszej analizy. Niekiedy istnieje nawet możliwość podglądu procesu wypełniania kwestionariusza w czasie rzeczywistym. Standardem jest natomiast opcja wyeksportowania danych do jednego z popularnych formatów.

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia ankiety?

Uzyskanie od kupujących w naszym sklepie odpowiednich informacji, które w dalszej perspektywie pozwolą nam na usprawnienie jego funkcjonowania, wymaga poprawnego skonstruowania ankiety. Przede wszystkim należy zacząć od wyboru takiego systemu do monitorowania opinii klientów, który da nam w tej kwestii odpowiednią ilość swobody. Tworzone kwestionariusze muszą ponadto wyglądać schludnie i nowocześnie.

Nie powinniśmy także przesadzać z liczbą pytań (im mniej, tym lepiej), zwracając szczególną uwagę na pytania opisowe (znacznie bardziej czasochłonne od innych typów).